Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

19 magyar futó teljesítette idén a Spartathlont, és megdőlt a 39 éves pályacsúcs

19 magyar futó teljesítette idén a Spartathlont, és megdőlt a 39 éves pályacsúcs
Facebook
Twitter
Pinterest
Nagy létszámmal, 24-en álltak rajthoz idén is a magyar futók a legendás Spartathlon ultrafutó-versenyen, közülük pedig 19-en célba is értek. Mindeközben Janisz Kúrosz 39 éves rekordját is megdöntötte az idei nyertes!

Gáspár Péter volt az az első magyar futó, aki célba ért Spártában, ő az ötödik helyen végzett és 23:41:45 alatt teljesítette a versenyt, íme a videó a befutójáról:

Mihalik Norbert (24 óra 39 perc) és Erős Tibor pedig a hetedik és nyolcadik helyen zártak. Tibor tartja minden idők legjobb magyar Spartathlon idejét, ezt a futást saját beszámolói szerint nagyon szerette volna élvezni, ezért nem helyezett magára extra nyomást az idővel. Mindketten Maráz Zsuzsi útmutatásai alapján készültek, és a hazai ultrafutás meghatározó alakjai.

Íme az összes célbaérkező eredménye:

  • Gáspár Péter 23:41 (5. hely)
  • Mihalik Norbert 24:39 (7.-8.)
  • Erős Tibor 24:39 (7.-8.)
  • Toldi Péter 26:52
  • Nemes László 27:53
  • Zétényi Szvetlana 27:57 (4. hely)
  • Vajda Zoltán 28:24
  • Csingár István 29:55
  • Simon György 30:30
  • Rottler Zoltán 30:46
  • Fogarasiné Veres Krisztina 30:49
  • Cserpák Tamás 31:29
  • Bíró Attila (felvidéki magyarként) 31:41
  • Virág Pál 31:51
  • Prantner Gábor 32:50
  • Bazsó Tibor 33:35
  • Simonyi Balázs 33:54
  • Boros Richárd 34:52
  • Szekeres Tibor 35:19

Öt hazai futónak nem sikerült elfutni Spártába, Evetovics-Balla Hajnalka gyomorproblémák miatt kényszerült feladni a versenyt 153 km-nél, Horváth Tamás 132 km-nél, Horváth Péter 105 km-nél, Máté Mónika és Földi Zsuzsanna pedig 65 km-nél csúszott ki a szintidőből. Rájuk is nagyon büszkék lehetünk, hiszen mindent beleadtak!

Az idei Spartathlonon megdőlt egyébként a pályacsúcs is, a görög Fotisz Zsiszimopulosz stabil futással, 19 óra 55 perc alatt ért be a célba, és szinte végig ő haladt az élen. A korább rekord már 1984 óta állt, amikor is Janisz Kurosz 20 óra 25 percet futott. A nők mezőnyében az amerikai Camille Herron 22 óra 35 perccel ért el pályacsúcsot, és az abszolút harmadik helyet is sikerült megszereznie.

A Spartathlon Magyar Csapat facebook-oldalon folyamatosan figyelhettük, hogyan haladnak a magyar futók, köszönjük a közvetítést, és a sok-sok információt!

Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!