Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

4 tipp, amivel könnyebben túlteheted magad a Covidon lelkileg

pihenes
Facebook
Twitter
Pinterest
Számtalan tanulmány, sportorvosi és edzői szakvélemény született a pandémia berobbanása óta azzal kapcsolatban, hogy a koronavírus fertőzés után hogyan állj vissza a sportba, a mindennapi aktivitásba. Arról azonban talán méltatlanul keveset lehet olvasni, hogy a fizikai léten túl hogyan vészeld át a vírust, Értsd, lelkileg.

Futóként az elmúlt több, mint két évben már megtanultuk, hogy mi a protokoll a sporthoz való visszatérés során, és amennyiben átestél a fertőzésen, bizonyára te is betartottad a szabályokat, mielőtt újra edzésbe álltál volna. A poszt-covidról is világszerte többszáz tanulmány született az elmúlt hónapok során, így arról is nagyon sokat olvashattunk már, hogy milyen egyéb tünetekre lehet számítani a koronavírus okozta megbetegedés utáni időkben. Mint tudjuk, aki rendszeresen sportol, annak vélhetően erősebb az immunrendszere, így talán a covidot is könnyebb átvészelni, és akár meg is úszni az egészet szövődmények és utóhatásoktól mentesen. Már ami a fizikai tüneteket illeti. A covid után azonban érdemes még egy tényezőt számításba venni, mégpedig a betegség lelki oldalát, ugyanis erről a témáról kevés szó esik.

Aki kicsit is nyitott a spirituális gondolkodásra, annak nem lesz újdonság, az az elmélet, hogy bármilyen betegségre tekinthetünk üzenetként. Azért kapjuk, hogy ideje egy kicsit lassítani, megtisztulni valamitől, amit régóta teherként cipelünk az életünkben. Ha sikerül találni egy kapaszkodót, és felismerjük azt, ami miatt jelez nekünk az élet, akkor talán még könnyebb elengedni a betegséget is. Futóként pedig nagy szerencsénk van, hiszen mindig van előttünk egy cél, amiért lehet nap, mint nap tenni. Amiben lehet hinni. És ha hiszünk valamiben, akkor az már félsiker a gyógyulást illetően. Természetesen a fertőzés lefolyása és a tünetek is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy ki, miként dolgozza fel a betegséget. Segítségképp az alábbiakban összeszedtünk négy olyan könnyedén betartható szabályt, amiknek alkalmazásával te is könnyebben túlteheted magad a covidon.

  1. Mentális pihenés: Ez az első lépés, amit igazából megelőz egy nulladik, amikor el kell fogadni a betegséget. Amint ez megtörtént, akkor ideje azonnal elkezdeni az öngondoskodást. Vagyis lehetőleg olyan dolgokat csinálni, főleg az első 2-3 napban, ami jól eső. Ha ez az értelmetlen sorozatnézés, a pletykalapok olvasgatása, vagy a legújabb gasztroblogok böngészése, akkor az. A lényeg, hogy olyan tevékenység legyen, ami lelkileg megnyugtató és teljesen kikapcsol. Ami eltereli a figyelmet a betegségről, és segít könnyebben elaludni. A vírus ugyanis a sok folyadék mellett a pihenéssel ürül a leggyorsabban. Mi is segíthetné még jobban a pihenésedet, mint a totális csend? Kapcsold ki a tv-t, a rádiót, ne hallgass zenét, ne indítsd el a mosógépet, vagy a robotporszívót, hanem próbálj teljes nyugalmat teremteni magad köré, amennyire csak teheted. Lehet, hogy az első pár perc nagyon idegen lesz, főleg akkor, ha futni is mindig zenére szoktál, de hidd el a csendnek is gyógyító ereje van.

  2. Napsütés: Amikor már sok az ágyból, vagy a kanapéból, akkor jöhet egy kis természetes D-vitamin. Elég, ha csak 10-20 percre mondjuk kiállsz az ablakba, amikor besüt a nap, de ha olyan szerencsés vagy, hogy napsütötte teraszon, vagy kertben tudsz pihenni, akkor az maga a főnyeremény. Arra azért figyelj, hogy már ilyenkor is nagyon erősek a napsugarak, így hamar le lehet égni.

  3. Séta az erdőben: Ha sikerült az első pár, nehezebb napot átvészelni, már enyhébbek a tünetek, és már jól esne egy kis friss levegő, akkor fokozott elővigyázatosság mellett érdemes 20-30 perces könnyed sétát beiktatni. Testileg, lelkileg feltölt majd a madárcsicsergés, az erdő illata (már azt, aki olyan szerencsés, hogy érez illatokat).

  4. Újratervezés: Amikor már látszik a fény az alagút végén, és közeledik a teljes gyógyulás, akkor fogj egy tiszta fehér papírt, és írd össze, hogy mik azok a feladatok, amikkel a betegség alatt elmaradtál, és magas prioritást élveznek, mik azok, amik halaszthatók, majd tervezz egy sorrendet. Lehet, hogy eleinte azt fogod érezni, hogy tornyosulnak majd az elmaradások, de amint szépen össze írsz mindent, és fontossági sorrendet állítasz fel, te is megkönnyebbülsz. A munkában, és a sportban is írd össze a azokat a célokat, amiket az első napokban szeretnél majd elérni, amint gyógyulttá leszel nyilvánítva, így megújult erővel vághatsz bele a hétköznapokba úgy, hogy mégsem érzed majd magadon az elmaradt dolgok okozta nyomást.

Galéria / 5 kép

Ezeket a rossz szokásokat ne tartsd meg a COVID előtti időkből

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók