Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Keresed még mindig a motiváció mozgatórugóit? Válaszolj e két kérdésre, és közelebb kerülsz hozzá!

motiváció, motivációs tippek, életmódváltás,
Facebook
Twitter
Pinterest
Mi futók, sokfélék vagyunk! Egy dolog azonban biztosan közös bennünk, valami oka van annak, hogy futunk!

Ám, ha lankad az edzésmotiváció, amit határozottan szeretnél növelni, gyakorta elkezdődik a motivációs trükkök keresgélése: mivel és hogyan lehet a régi futóvágyat felkelteni, hogyan lehet újra rákapni, a futást újra élvezettel űzni?

Olvasd el ezt is!

Ha a késztetés kívülről fakad, azaz külső elvárás, kényszer az oka, hogy elvégzed a futóedzéseidet, annak motivációs ereje alig néhány nap, maximum pár hét alatt elillan. Ha a futáshoz kapcsolódó vonzó körülmények, mint a kellemes hétvégi napsütés, az emberek a parkban, netán a trendi felszerelés adják a vonzerőt, az is múló szenvedéllyé teszi ezt a mozgásformát. De, aki képtelen elviselni azt, hogy nem lesz tökéletes futó egyből (sőt talán soha) és aki arra koncentrál, hogy vagy „jól” csinálja vagy sehogy, az sem jut messzire a futókörön.

Ha viszont reálisan látod önmagad és bízol abban, hogy képes vagy mindig a lehetőségeidhez mért optimális fejlődési útra ráállni, olyan titokra bukkanhatsz, aminek segítségével biztosan megtart a futóvilág. Ehhez próbálj meg két kérdésre válaszolni!

motiváció, futás télen, futóedzés, futócélok,
forrás: Getty Images

Kulcskérdések, melyeket tégy fel magadnak, hogy ne csak álljon a futócipő az előszobában, hanem el is menj bennük futni

  • Mit vársz el magadtól?
  • Mit ér neked, hogy egészségesebb, fittebb, boldogabb életet élj?

Ahhoz, hogy válaszolni tudj rájuk és megleld a valódi belső motivációd, játssz egyet! Képzeld el, hogy egy híd egyik végén állsz. Válaszolj magadnak reálisan és őszintén arra, hogy van-e bármilyen valós akadálya annak, hogy átkelj a híd másik oldalára, ahol az a személy áll, akivé válni szeretnél a sport által. Mérd fel az összes olyan tényezőt, ami segíthet, illetve akadálya lehet annak, hogy elindulj az úton – gondolj az ismert erősségeidre és a gyengeségeidre. Ezt követően képzeld el, hogy a híd túloldalán állsz és minden egyes akadályt leküzdve, elérted a vágyott célodat.

Válaszolj arra a kérdésre – direkt a múltra koncentrálva – mi mindent tettél azért, hogy az elmúlt évben átkelj azon a hídon és megtörténjen mindaz, ami ahhoz kellett, hogy képes legyél életmódot váltani. Ezeket írd is le még pedig azért, mert ha a válaszok megjelennek az elmédben, segíteni fog a valóságban is az utadon. Személyes céljaid világosabbá válnak, a pozitív gondolatok erősebbé tesznek, és amikor megengeded magadnak, hogy mélyen megértsd, mit szeretnél és ennek milyen értéket tulajdonítasz, a híd túloldalára vezető utadra léphetsz. Ez a technika a jövőből való visszafelé gondolkodás, jövőbeli éned hálás lesz azért, amit ma tesz.

1000 Edzéstipp futáshoz

1000 Edzéstipp futáshoz

Ha elszántad magad, már meg is tetted a legfontosabb lépést a futóvá váláshoz. Amire ezen kívül szükséged lesz, azt mind megtalálod a Runner’s World első könyvében. 1000 tippünk végigvezet az első lépéstől az első versenyig vezető úton.

 

2490 Ft 1990 Ft

Megnézem

Ez az egyszerű gyakorlat világossá teszi, hogy ha pozitív elvárásokkal töltöd meg a gondolkodásod, láthatod magad a híd túloldalán, azaz a változást követően. Fontos, hogy tudd, mit vársz el önmagadtól, és mit ér számodra az egészség és jóllét, mert az életed ettől változik meg. Ha valamire mélyen vágysz, akkor nagyobb eséllyel tudod megvalósítani, erőt merítve a szenvedély, az öröm és a természetes késztetés tárházából.

Galéria / 11 kép

Motivációs idézetek futóknak

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók