Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Kipchoge 5. győzelme és női világrekord a Berlin maratonon

berlin marathon
Facebook
Twitter
Pinterest
Ma rendezték meg az idei Berlin maratont, amit a világ egyik leggyorsabb pályájaként tartanak számon, és meg is dőlt egy világrekord!

Az biztos, hogy a mai napon a legtöbben Eliud Kipchogéra figyeltek, hiszen benne volt a pakliban, hogy akár világcsúcsot is dönthet. Ez ugyan nem sikerült, de az első helyet megszerezte a kenyai futólegenda, aki 2:02:42-vel ért célba (ez több, mint másfél perccel lassabb a tavalyi eredményénél), mögötte 2:03:13-mal a második Vincent Kipkemoi lett. A férfiak között még a 10. helyezettnek, Bonface Kimutai Kiplimo is sikerült 2:05:05-tel beérnie, így igazán erős volt a mezőny!

A fotó a 2022-es berlin maratonon készült
forrás: Getty Images
A fotó a 2022-es berlin maratonon készült

A női mezőny viszont új világcsúcsot állított be a győztes etióp Tigist Assefa, aki 2:11:53-mal futott be (ez 3:08-as tempót jelent), és aki mögött majdnem 6 perccel később ért be a második helyezett, a kenyai Sheila Chepkirui. Tavaly is Assefa ért célba elsőként, ám akkor nagyjából 4 perccel rosszabb idővel, mint idén!

A fotó a 2022-es berlin maratonon készült
forrás: Getty Images
A fotó a 2022-es berlin maratonon készült

Berlinben ma egyébként 15 fok körüli volt a hőmérséklet és napos idő volt a rajtban és a verseny ideje alatt is, amely ideálisnak mondható, ugyanakkor ha másodpercek múlnak rajta, azért a hűvösebb előnyösebb lehet.

Szívből gratulálunk minden indulónak!

Íme a TOP10 eredményei:


NŐK:

1. Tigist Assefa (ETH) — 2:11:53 Világcsúcs
2. Sheila Chepkirui (KEN) -- 2:17:49
3. Magdalena Shauri (TAN) -- 2:18:41
4. Zeineba Yimer (ETH) -- 2:19:07
5. Senbere Teferi (ETH) -- 2:19:21
6. Dera Dida (ETH) -- 2:19:24
7. Workenesh Edesa (ETH) -- 2:19:40
8. Helen Bekele (ETH) -- 2:19:44
9. Charlotte Purdue (GBR) -- 2:22:17
10. Fikrte Wereta (ETH) -- 2:23:01

Férfiak:

1. Eliud Kipchoge (KEN) -- 2:02:42
2. Vincent Kipkemoi (KEN) -- 2:03:13
3. Tadese Takele (ETH) -- 2:03:24
4. Ronald Korir (KEN) -- 2:04:22
5. Haftu Teklu (ETH) -- 2:04:42
6. Andualem Belay Shiferaw (ETH) -- 2:04:44
7. Amos Kipruto (KEN) -- 2:04:49
8. Philemon Kiplimo (KEN) -- 2:04:56
9. Amanal Petros (GER) -- 2:04:58
10. Bonface Kimutai Kiplimo (KEN) -- 2:05:05

Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!