Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Eliud Kipchoge egyszerű, mégis hatékony étrendje

Eliud Kipchoge, egészséges táplálkozás, sporttáplálkozás,
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha azt gondolnánk, hogy egy olyan futó, mint Eliud Kipchoge, biztosan nagyon bonyolult étrendet tart, most kiderül, hogy inkább a hatékonyság jellemzi ebben is.

Az egykori maratoni világcsúcstartó, ötszörös Berlin Marathon győztes egyszerű, mégis hatékony étrendet követ, amelynek legfőbb szempontja, hogy támogassa intenzív edzéseit és a versenyeit.

A táplálkozásban is az egyensúlyra törekedj

A legtöbb elit futóhoz hasonlóan Kipchoge étrendjét is a fehérjék és szénhidrátok kiegyensúlyozott kombinációja jellemzi. A 38 éves kenyai maratonfutó egyik kedvenc étele a főtt ugali, ami kukoricadarából készült kása. Ezt a fogást általában sovány marhahússal és tápanyagban gazdag zöldségekkel, például managuval (más néven afrikai nadálytővel), káposztával vagy kelkáposztával fogyaszt. Ezen kívül babféléket, burgonyát és chapatit (lepénykenyér) eszik az ugali mellett. Utazásai során pedig szinte mindenhol tésztát választ.

A helyes táplálkozás már reggel kezdődik

A hosszú edzések utáni nap Kipchoge reggelije általában antioxidánsokban gazdag fehér tea, kenyér és különféle gyümölcsök kombinációjából áll. Versenynapokon könnyebb reggelit választ, például gabonapelyheket, zabot és tejet, így biztosítva, hogy elegendő, de könnyen emészthető szénhidrátokat fogyasszon a verseny előtt.

Nagyon nagyon sokat igyál

A hidratálás szintén kulcsfontosságú eleme a Kipchoge-kúrának. Célja, hogy naponta három liter vizet elfogyasszon, ezzel pótolja az intenzív edzések során izzadással elvesztett folyadékot. Néha sima tejet vagy a mursik-ot (Kenyában népszerű hagyományos fermentált tej) is iszik.

A szénhidrátok kulcsfontosságúak

Kipchoge táplálkozási szakértője hangsúlyozza a megfelelő szénhidrátok fogyasztását az állóképesség fokozása érdekében, beleértve a rizst, tésztát, burgonyát, zabpelyhet és a banánt, de előszeretettel fogyaszt palacsintát is. Az viszont nagy figyelmet igényel, hogy a túlságosan magas rosttartalmú étrend – sok zöldség, gyümölcs, teljeskiőrlésű gabonák - egyes futóknál gyomor-bélrendszeri zavarokat okozhat.

Ne komplikáld túl

Sikerei ellenére Kipchoge étrendi megközelítése nagyon egyszerű, leginkább a helyi forrásból származó, egészséges összetevőkre összpontosít, amelyek biztosítják a szükséges tápanyagokat a futásaihoz. A táplálkozás nagyon egyéni, amit azonban érdemes megjegyezni mindebből, hogy olyan táplálkozási rendszert érdemes összerakni, ami egyszerűen tartható alapanyagok, elkészítési módok tekintetében. Tehát nem a trendi alapanyag összetétel kell, hogy szempont legyen, hanem az, hogy teljesértékű és kiegyensúlyozott táplálkozásra törekedj, amelyből fedezni tudod azt az energiát és tápanyag mennyiséget, amire szükséged van a számodra legjobb teljesítményhez.

Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!