Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Ezért versenyezz a célverseny előtt

célverseny, felkészülési verseny, edzőverseny, motiváció,
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha célverseny van a láthatáron, jó döntés edzőversenyt választani a nagy futás előtt, ami sok szempontból hasznos a felkészülés folyamatában.

Nem mindenki futóversenyeken szocializálódik egy számára mégis fontos futóversenyre, vagyis előfordul sokaknál a versenyzési rutin hiánya. Pedig ez a rutin nagyon fontos lehet abban, hogy jó és sikeres versenyt könyvelhess el egy hosszú felkészülési időszak eredményeképpen.

Olvasd el ezt is!

Amiért tehát hasznos, ha elindulsz egy edzőversenyen:


  • Kiderül, hogy hol tartasz, milyen az aktuális erőnléted.
  • Ezzel együtt az is kiderül, ha kell valamit módosítani a felkészülés során, akár magán a célversenyen dátum vagy táv szempontjából.
  • Az edzőverseny segít kialakítani a versenynapi rutint, ami magában foglalja azt, hogy mit fogyasztasz a verseny előtt és alatt, hogyan viselsz például egy korai ébredést, milyen felszerelést válassz, hogyan tudsz eljutni a rajthelyszínre, mire van szükséged közvetlenül verseny előtt.
  • De segít a versennyel kapcsolatos szorongások, azaz a versenydrukk megértésében, esetleg enyhítésében.
  • Van lehetőséged arra, hogy gyakorold a tempót, amiben futnod kell, a távot, ha nem is a céltávot, de ahhoz közelit.
  • És arról is lesz információd, hogyan zajlik a regeneráció, mikor kezdhetsz újra futni a versenyt követően.
  • Mindezzel együtt erősödhet az önbizalmad abban, hogy egyre közelebb kerülsz mindenhogyan a vágyott táv teljesítéséhez.
edzőverseny, célverseny, futóverseny, felkészülés,
forrás: Getty Images

Ha maratont fogsz futni a célversenyen, akkor az edzőversenyen válassz félmaratoni távot, vagy 30 kilométert, ha van ilyen opció. Ha félmaratonra készülsz, indulj 10 vagy 15 kilométeres edzőversenyen. Ha 10 kilométer a versenytáv, akkor 5 kilométeres futamon lehet tesztelgetni a felkészülést, állapotot. A tempód legyen az, amiben a célversenyt is teljesítenéd. Időpontnak válaszd a célverseny előtti 4. hetet.

Runner’s World 2022/03 (digitális verzió)

Runner’s World 2022/03 (digitális verzió)

A Runner’s World nyári lapszámában szerzőink és szakértőink csupa olyan cikkel készültek, amelyek segítenek, hogy nyáron is kihozd a futásaidból a maximumot, javítsd a teljesítményed, megőrizd az egészséged, finomakat egyél és értékes információkkal gazdagodj. 

A címlapon az egyik legeredményesebb és leguniverzálisabb hosszútávfutót, Józsa Gábort láthatod, aki tájfutóként, atlétaként és terepfutóként is szép eredményekkel büszkélkedhet.

Simonyi Balázs különleges interjút készített a világrekorder ultrafutó Alekszandr Szorokin edzőjével, Sebastian Białobrzeskival, aki beavatott minket a futógép edzéseibe, felkészüléseinek hátterébe. 

Az idén először megrendezett Global Running Day Award nyerteseivel beszélgettünk, akiket Ti, olvasók és követők szavaztatok meg. 

A magazinban ezúttal egy úszás mellékletet is találsz, melyben arra szeretnénk felhívni a figyelmet, mennyire klassz keresztedzés ez a sport, és felnőttként is simán belevághatsz a megtanulásába! 

Még több információ: runnersworld.hu/megjelent

1095 Ft 995 Ft

Megnézem

A hangolódásra más lehetőség is van. Ha könnyen elérhető helyen van számodra a célverseny helyszíne, bejárhatod az útvonalat, ismerkedhetsz a környezettel, ha terepversenyről van szó, a szintkülönbséggel, akár a magasságtűréssel, ha magashegyi környezetről van szó.

Galéria / 4 kép

4 mód, ahogy a tested cserben tud hagyni a versenyen

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók