Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

futas esoben
Facebook
Twitter
Pinterest
Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Az esős futások azonban picit más felkészülést igényelnek, egyrészt ami az öltözetet, másrészt ami a láthatóságot jelenti. A következőkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, amiket fogadj meg mindenképp, ha még nem vagy gyakorlott esőben futó.

Légy látható!

Elő a színes, feltűnő ruhákkal! Esőben, pláne, ha még sötét is van, akkor ne tetőtől talpig feketében indulj! Vagy ha mégis, akkor gondoskodj fényvisszaverős kiegészítőkről. A legtöbb fejlámpán van piros jelző fény is, ami szintén a láthatóságot segíti, így akkor is érdemes beszerezned egy fejlámpát, ha amúgy például terepen sosem futsz, és mindig a kivilágított belvárosi utakon gyűjtöd a kilométereket.

Figyelj, hogy jól láss!

Ahogy neked is érdemes jól láthatónak lenned, arra is ügyelj, hogy te magad is jól láss. Városban is ér fejlámpával futni, csak figyelj a fényerősségre, ne világítsd ki a szemből érkezők szemét, hiszen ez akár még balesetveszélyes is lehet. Tehát a fejlámpa mindenképp hosszú távú és a biztonság szempontjából is megtérülő befektetés. Érdemes könnyedén tölthető, akkumulátoros lámpát választanod, ami tényleg sokáig hű társad lesz a futásokon.

Válassz megfelelő cipőt!

Terepcipőben aszfalton? Bizony, nem ördögtől való a gondolat, sőt, ha latyakos, esős, csúszós az idő, akkor számos előnye van a mintás talpnak. Amennyiben pedig egy óránál hosszabb futásra indulsz szakadó esőben, akkor egy vízálló modell is segítheti a komfortérzetedet. A speciális Gore-Tex membránnal bevont cipők több gyártó palettáján is megtalálhatók, és nem véletlenül lett az évek során a szabadidős sportolók kedvence, hiszen megbízható, és kényelmes, a vízállóság mellett ugyanis a kellemes hőérzetről is gondoskodik a légáteresztő kialakításának köszönhetően.

Jobban figyelj a lépteidre

Esős időben minden jobban csúszik, így figyelj hova lépsz. Még akkor is, ha terepfutócipőben futsz a városban. Az útpadkák, kövek, és a parkos területen a sár is meg tud viccelni, ezért nem érdemes például tempós, résztávos edzést végezni zuhogó esőben. Még pályán sem, hiszen a rekortán is csúszhat, és egy edzés elnapolása sokkal biztonságosabb választás, mint a balesetveszélyes tempózás.

Hagyd otthon a fülhallgatót, az elektronikai eszközöket

Mindig zenével futsz? Akkor most tegyél kivételt, az elektronikai eszközöknek ugyanis nem tesz jót a víz, azonban az örök érvényű szabályt ne feledd! telefon nélkül egy lépést sem, csak gondoskodj a megfelelő védelemről. Tökéletes megoldás erre egy zárható nejlonzacskó. Viszont a telefonon kívül hagyj hátra minden felesleges kütyüt, hiszen amúgy is elvonhatja a figyelmed a futásról például egy izgalmas podcast, amit célszerű olyan időben meghallgatni, amikor nem igényel a futás extra körültekintést.

Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!

Kép

8 kérdés, ami abban segít, hogy jobb futóvá válj!

Amikor elérsz egy fontos célt futóként, olykor nehéz a motivációt tovább menteni és haladni egy újabb cél felé. Ezt az időszakot – túl azon, hogy figyelmet szentelsz a regenerációra is – érdemes visszatekintéssel folytatni.