Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Futócélok, melyekkel számolhatsz, ha a tempód már nem javul

motiváció, futás idős korban, lassú tempó,
Facebook
Twitter
Pinterest
Előbb vagy utóbb mögéd kerülnek a leggyorsabb napjaid, ám ez nem kell, hogy akadálya legyen új futócélok megvalósításának, csak éppen picit más irányokban érdemes gondolkodni.

Az idő senkire sem vár – ezzel a megállapítással a futóember egészen konkrétan szembesül idővel. Az álomidők elérése egy bizonyos ideig lehetséges ugyanazokon a pályákon vagy távokon, ám ha elérkezett az idő, amikor már nem vagyunk képesek túlszárnyalni önmagunkat, akkor sem kell szögre akasztani a futócipőket. Ahogy futóként érettebbé válunk, céljaink természete is hasonlóvá válhat. Állítsd meg az órád, és fontold meg a következő alternatívákat az új futócélok megálmodásakor!

Juss távolabb!

A távolság növelése alapja lehet az új mélységek és változatosság megélésének. Minden eddiginél messzebbre jutni – ez olyan kihívásokat rejt, amelyek a futást régóta űzők számára hosszú évekre új célokat kínálhatnak. Ha ráadásul évtizedeken keresztül fejlesztetted az erőnlétedet és az állóképességedet, jóval hamarabb elérhetővé válik számodra egy hosszabb táv teljesítése, mint gondolnád. Beköszönthet akár az első ultratávok időszaka, ha már túljutottál több maratoni távon.

futás idős korban, futócélok, motiváció,
forrás: Getty Images

Tervezz egy hosszabb futás sorozatot, azaz run streak-et!

Nem a gyorsaságodat, hanem a rátermettségedet teheted próbára azzal, ha meghatározol egy hosszabb időszakot, amikor minden áldott nap futni fogsz. Kezdhetsz kisebb egységekben, például 10-20 napon át minden nap futsz legalább 1 kilométert, vagy ha már rutinosabb vagy fél éven keresztül napi 5 kilométert is teljesíthetsz. A távolságra fókuszált célokhoz hasonlóan a sorozatcéloknak is csak a futók képzelete szab határt!

Számolj a nem teljesítményalapú célokkal!

A lassulás lehetőséget kínál arra, hogy elgondolkodj a futással való kapcsolatodon, és átgondold, hogyan teheted mélyebbé és tartalmasabbá. Lehetsz például mentora egy fiatalabb futótársadnak ebben az időszakban, ami azt jelenti, hogy kísérhetsz barátot vagy családtagot a célversenyén, akár a pálya szélén is válhatsz segítővé, lehetsz önkéntes egy futóverseny szervezői csapatában. Az önkéntesség arra is lehetőség, hogy egy számodra fontos versenyen, melyen versenyzőként sohasem volt lehetőséged rajthoz állni, fontos szereplő légy a mások oldalon.

Galéria / 11 kép

Motivációs idézetek futóknak

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók