Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Sokat sétálsz? Akkor ezért (is) legyen egy jó futócipőd!

futocipo futas kezdo futo fogyas
Facebook
Twitter
Pinterest
Egy jó futócipő nem csak a futók kiváltsága, ha sokat sétálsz, de nem futsz rendszeresen, akkor is érdemes befektetned egy pár jó minőségű futócipőbe, máris megtudhatod, hogy miért.

Gyógytornászok és ortopéd szakorvosok szerint nagyon sok kellemetlen sérüléstől megkímélheted a testedet, ha jó cipőt hordasz, és ez az ajánlás nem csak a sportra, hanem a mindennapokra is érvényes. Persze, ha olyan állásod van, ahol elvárás az elegáns megjelenés, akkor egy élénk megjelenésű futócipő nehezen összeegyeztethető a munkahelyi dress-code-dal, de amúgy nagyon sok sportszergyártó kínálatában lehet már visszafogottabb modelleket is találni.

Ha például sokat sétálsz, gyalog jársz dolgozni, vagy mondjuk még kutyád is van, akit rendszeresen le kell vinned, akkor a napi lépésszámod valószínű átlagon felüli, amihez fontos, hogy kényelmes lábbelit válassz. Egy jó futócipő pedig ilyenkor lehet szuper választás, hiszen kialakítása miatt bármilyen mozgásformához szinte tökéletes választás, nem csak futáshoz. A manapság oly divatos sneakerekkel ellentétben pedig márkától függetlenül tartósabbak és strapabíróbbak is, hiszen alapvetően hosszú távú igénybevételhez tervezik őket a sportszergyártó cégek.

Ezt is olvasd el

A futócipő legfontosabb előnyei


- párnázottság: puha bélés, ami védi az ízületeket a fokozott terheléstől, és segít elvezetni a lábfejre nehezedő nyomást

- hosszú távú kényelem: puha, rugalmas talpuknak köszönhetően tartós, akár egész napos kényelmet élvezhetsz egy futócipőben, így akkor is jó választás, ha például álló munkát végzel, vagy mondjuk vendéglátásban dolgozol

- gördülékeny léptek: a legtöbb futócipő talpa ívelt kialakítású, ami segít a talajfogáskor és az elrugaszkodáskor is, ezzel elősegítve a lendületes haladást

Egy pár futócipőt akkor is érdemes beszerezned, ha már egy ideje tervezed, hogy elkezdj futni, de még nem tudtad rávenni magadat.

Lehet, hogy egy új cipőtől jön meg majd még jobban a lendület!

De az is jó ötlet, ha eleinte csak sokat sétálsz benne, ezzel is bejáratod a lépőt, hogy mire elkezded róni az első kilométereket, legalább lesz időd, hogy jól össze tudjatok szokni. Sok futó kezdi a sportot rendszeres, tempós gyaloglással, ami azért is szuper megoldás, mert így adsz a keringésednek egy új impulzust és felkészíted a testedet a futómozgásra. Ez főleg akkor célszerű választás, ha mondjuk nagyobb súlyfelesleggel rendelkezel, amit futással (is) szeretnél leadni.

Kép
forrás: Getty Images
Ezt már olvastad?

A futás valóban jó választás akkor is, ha fogyni szeretnél, és egy jó futócipőre ebben az esetben még nagyobb szükséged van. A már fentebb felsorolt érvek mellett szól továbbá, hogy túlsúly esetén még fontosabbá válik az ízületek védelme, amikor elkezded az életmódváltást. Egy kényelmes, puha, párnázott futócipőben sokkal jobban esik a mozgás, ugyanis a jó cipők kialakítása segít a fáradékonyság csökkentésében, valamint a regeneráció felgyorsításában is. Ezért is láthatsz például sokszor sérült futókat egy vastagabb talpú, markánsan párnázott cipőben sétálni.

Sokszor felmerül a kérdés, hogy mennyit szabad futni egy futócipőben?

Az ökölszabály szerint nagyjából 1000 kilométert, de ez azért függ a felhasználástól és az igénybevételtől. A testsúlytól is, hiszen nem mindegy, hogy 50-70-90 kiló nehezedik a cipőre. Így egy futócipőbe beletett kilométer nagyságrendileg 400-1600 km között is váltakozhat típustól, márkától, és testalkattól függően.

Kezdő futóként pedig még egy fontos tanácsot érdemes megfogadni, az pedig az erősítés. Nem csak a sérülések elkerülése, hanem a futáshoz szükséges mélyizmok megerősítése miatt is fontos. A galériánkban ehhez találhatsz szuper hasznos gyakorlatokat, úgyhogy érdemes ezt is végig lapoznod.

Galéria / 6 kép

6 hasznos erősítő gyakorlat kezdő futóknak

Megnézem a galériát
Jöhet egy kis olvasnivaló még?
Jöhet egy kis olvasnivaló még? 4 hetes edzésterv 5 km-es távra totál kezdőknek
Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!