Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Global Running Day 2022 - voltál ma már futni?!

motiváció, GRD, global running day,
Facebook
Twitter
Pinterest
A futás nemzetközi világnapját ünnepeljük ma, ami nem is oly régmúltú ünnep a futóvilág életében.

Global Running Day – minden év júniusának első szerdáját szenteljük erre az eseményre. Ezen a napon a futást, a futómozgást, az ember futóképességét ünnepeljük. Ezen a napon szeretnénk ösztönözni, sőt inspirálni az még nem futó embertársainkat, arra, hogy álljanak fel és tegyék meg az első futólépéseket. Kezdjék meg az aktívabb életmódot, azért, mert egészségesebbé válhatnak fizikailag és mentálisan is.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Mit ad a futás: egyensúlyt!

A futás az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy egy egészséges, futóképes ember fittebbé váljon. Egyetlen kényelmes futócipő elég ahhoz, hogy elkezd. Futóútvonal mindig, mindenhol akad, a futás ezen része ingyenes. Nincs időhöz kötve az edzés, mert nem zár be az „edzőterem”. Még a legkisebb táv is elegendő ahhoz, hogy elmond, tettél valamit az egészségedért. A futás segítségével felfedezhetsz városokat és hegyeket. Eljuthatsz olyan magaslatokig – szó szerint és átvitt értelemben is – ahová máshogyan talán el sem érnél. Mert a futás nemcsak mozgás, hanem izgalmas belső út is. A futástól kitartóbbá, rendszerezettebbé válhat az életed. A futástól izmosabb és csinosabb leszel. Futásaiddal óhatatlanul is inspirálhatsz másokat arra, hogy ők is elinduljanak. A futás sokszínű, a futótempó változatos, a futó útvonalai ezerfélék lehetnek. A futás a Tiéd is! Mindegy, hogy 500 métert teszel meg vagy 50 kilométert, 7 perces tempóban futsz, vagy 4 percen belül is képes vagy repeszteni, atletikus az alkatot vagy picit teltebb, 20 éves feltörekvő atléta vagy, esetleg most lépsz a veterán korosztályba!

Global Running Day, GRD, motiváció,
forrás: Getty Images

A Global Running Day története

Ezt a napot eredetileg nemzeti futónapként hozták létre az Egyesült Államokban. Az első eseményt 2009-ben ünnepelték, sikerén felbuzdulva döntöttek úgy a szervezők, hogy nemzetközi szintre emelik, erre azonban egészen 2016-ig várni kellett. 2016. június 1-jén ünnepelték először a Global Running Day-t. Ezen a napon 177 ország 2,5 millió futója vállalta, hogy 9,2 millió mérföldet tesz meg. A futás mellett arra kérték a futókat, hogy osszák meg tapasztalataikat, motivációjukat, mi az, ami futóként inspirálja őket. Ezeken a gondolatokon keresztül szeretnék a szervezők ösztönözni a világ inaktív lakosságát egy egészségesebb életmód kialakítására, szeretnék felhívni a figyelmet a mozgás fontosságára és a természet, a környezetünk értékeinek felfedezésére.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Futás nélkül nem létezem

Hogyan ünnepeljük a futás világnapját?

Hát mi mással, mint futással! Életkortól és képességektől függetlenül mindenkit arra biztatunk, hogy ezen a napon fusson bármennyit és örüljön a mozgásnak, a futás jótékony hatásainak és annak az útnak, amin elindult futóként.

A futás előnyei


  • Akár napi 5 perc futás is segíthet az egészség megőrzésében! Számos tanulmány kimutatta, hogy a futásnak végtelen előnyei vannak, és nem kell naponta hosszú ideig vagy hosszú kilométereken át űzni ahhoz, hogy a futómozgás jótékony hatását élvezhessük!
  • Azok az emberek, akik futnak, általában tovább élnek, mint azok, akik nem sportolnak semmit, még ha csak hetente egyszer futunk, 3 évvel meghosszabbodhat az élethossz. Ráadásul az életminőség is jobb, hiszen sokkal egészségesebbek és produktívabbak az aktív életet élő emberek.
  • A futás emellett segít csökkenteni a stresszt, javítja a mentális egészséget és segíti a jobb minőségű alvást, mindennek az élet számos területére komoly hatása van.
  • A futás javítja a csontok szilárdságát, csökkenti a cukorbetegség kockázatát, csökkenti a vérnyomást, sőt bizonyos rákos megbetegedések megelőzésére is alkalmas.
  • Ha szabadban futsz, jobban megismerheted a lakóhelyedet, a környezetet, ahol élsz, utazásaid során városokat, hegyeket fedezhetsz fel edzés közben.
  • A futás által új ismeretségeket, barátságokat köthetsz.
Runner’s World 2022/02 (digitális verzió)

Runner’s World 2022/02 (digitális verzió)

„Minden lapszámot imádok, és hiába olvasom el a készítés folyamatában úgy legalább négyszer a cikkeket, alig várom, hogy nyomtatásban is megjelenjen és átlapozhassam újra az egészet! Fantasztikus szakértőink és szerzőink ezúttal is mindent megtettek azért, hogy ne csak hasznos tanácsokkal, de izgalmas olvasmányokkal is ellássanak, és segítsenek téged a versenyszezonból és magadból is kihozni a maximumot az előtted álló hetekben.” – írja Birta Brigi, a lap főszerkesztője. A Runner’s World e lapszámának címlapján a friss maratonista, Nyári Diána színésznő szerepel, aki első maratoni élményeit osztja meg velünk a belső oldalakon. Először lefutni ezt a távot mindenki számára hatalmas élmény, rajta keresztül újra átélhetjük az elsőt, vagy épp álmodozhatunk róla! Csere Gáspár többszörös félmaratoni és maratoni országos bajnokkal az idei terveiről és tavaly év tapasztalatairól beszélgettünk. Izgalmas célokkal vágott neki 2022-nek, mi pedig nagyon kíváncsiak vagyunk, mit valósít meg! A magazinban egy 24 oldalas Giro d’Italia mellékletet is találsz, hiszen megjelenésünk után itt a Nagy Rajt, ezúttal Budapestről indul a legendás kerékpáros verseny! Sok érdekes infót olvashatsz a versenyről, hasznos tanácsokat a bringázásról, na meg exkluzív interjút az 1987-es győztessel, Stephen Roche-sal és Valter Attilával! Hogy a futóversenyeid jól sikerüljenek, futóedző szakértőnk versenychecklistet készített neked, így a nem várt akadályokra is felkészülhetsz, és boldogan érhetsz célba! Azt pedig mind tudjuk, hogy az edzéseken túl a megfelelő táplálkozás is mennyire fontos a jó teljesítmény és egészséges közérzet miatt, táplálkozási rovatunkban egy Street Kitchen mellékletet is találsz olyan harapnivalókkal, amelyek gyors energiaforrást jelentenek edzés vagy versenyek előtt! Még több információ: ITT

1095 Ft 995 Ft

Megnézem
Tovább olvasok

Videók