Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

futas utan, kave,kavezas
Facebook
Twitter
Pinterest
Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!

Sőt! Ha csak naponta egy kávét szoktál inni, és reggeli futó vagy, akkor érdemes azt az egy csészét az edzésed utánra időzetni, ugyanis az mindig egyes elméletek szerint a kávé a szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásait valójában futás tudja igazán kifejteni. Ám természetesen máskor is kortyolgathatod mellette a kedvenc kávédat, mivel a kutatások szerint napi 3-4 adag kávé elfogyasztása még egyáltalán nem minősül kártékonynak.

Vannak futók, akik futás előtt és futás után is kávéznak, és ebben nincs is semmi kifogásolandó, a kávé a benne lévő koffeintartalmának köszönhetően ugyanis segít felpörgetni az emésztést, kitágítja az ereket, és ezáltal a szervezet oxigénfelvevő képessége is nő. További tudományos kutatások azt is alátámasztják, hogy zsírégető és vízhajtó hatása is van, és éppen emiatt is jó, ha futás után (is) kávézol.

kave
forrás: Getty Images

De nézzük pontosan, mi is az a három legfontosabb érv, ami megerősít abban, hogy nem kell lemondanod a futás utáni kávézás élményéről, hanem épp ellenkezőleg, azt erősíti, hogy bátran kortyolgasd el a kedvenc kávédat a futás végeztével. (Már ha nem késő esti futó vagy persze!)

  • Vízhajtó hatása révén segíti a méregtelenítést és az izmokból elvezetni a lerakódott salakanyagot, ami egy megterhelő edzés következtében gyűlik fel a szervezetben
  • Zsírégető hatása még edzés után is dolgozik a testedben, így ha a fő célod közé tartozik, hogy megszabadulj pár felesleges kilótól, akkor kiváló választás egy cukormentes csésze eszpresszó
  • Elűzi a fáradtságot! Ha a hajnali ébredés és futás után indulsz a munkába, előfordulhat, hogy a korai ébredés miatt fáradékonyabb vagy délelőtt. Előzd meg ezt egy bögre finom kávéval, amit futás után közvetlenül fogyasztasz, így mire végzel a nyújtással, már ki is fejti a hatását, hogy még energikusabb legyél a nap folyamán!

+ 1 tanács az esti futóknak: Ha nem tartozol a hajnali futók közé, és inkább szereted futással zárni a napodat, akkor sem kell lemondanod a kávézás élményéről, ám azt természetesen senki nem tanácsolja, hogy a késő esti órákban kávézz. Így ha neked az este a futóidőd, akkor a késő délutáni órákban 4-5 óra környékén még bátran kortyolj el egy csésze kávét, így nem leszel fáradt akkor sem, amikor végre elérkezik az edzésidő.

Galéria / 6 kép

Egészséges kávéfogyasztás 5+1 szabálya

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

8 kérdés, ami abban segít, hogy jobb futóvá válj!

Amikor elérsz egy fontos célt futóként, olykor nehéz a motivációt tovább menteni és haladni egy újabb cél felé. Ezt az időszakot – túl azon, hogy figyelmet szentelsz a regenerációra is – érdemes visszatekintéssel folytatni.