Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Kelvin Kiptum megdöntötte a maratoni világrekordot a Chicago Marathonon

maraton, világcsúcs, Kelvin Kiptum, világrekord,
Facebook
Twitter
Pinterest
A 23 éves kenyai maratonfutó bődületes időt futott, majdnem áttörte a kétórás teljesítési időt!

2:00:35 – a mai naptól ez az új férfi maratoni világcsúcs. Kelvin Kiptum a harmadik maratonján döntötte meg Eliud Kipchoge tavaly futott 2:01:09-es berlini világcsúcsát. S bár a versenyt követően úgy nyilatkozott, hogy nem tervezett rekordot futni, abban viszont biztos volt a fiatal atléta, hogy egy napon világcsúcstartó lesz.

Kiptum az elmúlt 10 hónapban teljesítette eddigi maratonjait, a sporttörténelem hat leggyorsabb idejéből hármat az ő neve fémjelez. Tavaly decemberben a spanyolországi Valenciában 2:01:53-at, majd áprilisban Londonban 2:01:25-öt futott. A ma futott világcsúccsal nemcsak a leggyorsabb maratonfutó lett, hanem egyben megdöntötte 38 éves honfitársa maratoni egyedurakodását is.

A női mezőnyben a holland Sifan Hassan minden idő második leggyorsabb női maratoni idejét futotta, 2:13:44-gyel nyerte meg a versenyt. Ezzel tovább gyarapította maratoni győzelmeinek számát a tavaszi London Marathon után. A 30 éves atlétanő az első, aki egy olimpián belül 1500 méteren (bronz), 5000 méteren (arany) és 10 000 méteren (arany) is dobogós helyezéseket ért el. Hat héttel ezelőtt ismét 1500, 5000 és 10 000 méteren futott a világbajnokságon, ahonnan egy ezüsttel és egy bronzzal térhetett haza. „Nem tudom, hogy hat hét elegendő e a regenerációra, de egyszerűen szeretem a fájdalmat” – nyilatkozta a Hollandiában élő etióp születésű futónő.

Chicago Marathon dobogós eredményei


Férfiak

1. Kelvin Kiptum (KEN) - 2:00:35 WR
2. Benson Kipruto (KEN) - 2:04:02
3. Bashir Abdi (BEL) - 2:04:32

Nők

1. Sifan Hassan (NED) - 2:13:44 CR
2. Ruth Chepngetich (KEN) - 2:15:37
3. Megertu Alemu (ETH) - 2:17:09

További eredmények ITT találhatók meg.

Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!