Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

A nyár ugyan véget ért, de a kukorica szezonja egész évben kitart

kukorica rost zoldseg szenhidrat futotaplalkozas
Facebook
Twitter
Pinterest
Számos oka van, hogy miért nem érdemes elbúcsúznod a kukoricától jövő nyárig, hiszen futóként egy igazán tápláló és szuper hasznos alapanyag, aminek elkészítéséhez szinte csak a képzelet szab határt.

Javában tombol az őszi versenyszezon, ilyenkor pedig még fontosabb, hogy értékes szénhidrátokkal töltsd fel a glikogén raktárakat akár a hosszú edzések, akár egy felkészítő, vagy a fő célversenyed előtti napokban. A kukorica az egyik legjobb csemege, amit választhatsz, ami már rég túlmutat a pattogtatott verzión, hiszen számtalan módon elkészíthető.

Feldobhatsz vele szinte bármilyen salátát, ami élénk sárga színének köszönhetően nem csak ízében, de látványban is jó ötlet. Leves formájában, hidegen, melegen egyaránt kiváló, de grillezve, sütve, főve, pirítva is isteni finom alapanyag, tehát a konyhában az év minden napján ott a helye!

Ráadásul, ha még ez nem lenne elég érv, akkor van egy szuper jó hírünk is a kukoricáról, ugyanis alacsony kalória-, és magas rosttartalma miatt gyakorlatilag bármilyen diétába beilleszthető. Gluténmentes alapanyagról van szó, tehát ételintolerancia esetén is bátran fogyasztható még a kukoricából készült kenyér formájában is. Vitamin-, és ásványi anyag tartalmát is érdemes kiemelni, hiszen gazdag káliumban, magnéziumban, foszforban, valamint B6-, C-, A-vitaminban és kiváló vasforrásként tartják számon.

Ha még mindig nem győztünk meg arról, hogy gyakran fogyassz kukoricát, akkor az alábbi recept tuti befutó lesz, amit alig 30 perc alatt el tudsz készíteni, másnap is tökéletes felmelegítve, és egy hosszú futás előtt 1-2 nappal minden tápanyaggal ellátja a szervezetedet, amire csak szükséged lehet.

Rakott kukorica


Hozzávalók 4 adaghoz

  • 100gr basmati rizs
  • 1 doboz kukorica konzerv vagy 400 gr fagyasztott kukorica
  • 150gr vajon pirított csirkemell felcsíkozva vagy apróra kockázott tofu
  • 100gr 12%-os tejföl
  • 40 gr reszelt Cheddar sajt

Elkészítés:

Egy kis vajon pirítsd meg a felcsíkozott csirkemellet, vagy a kockázott natúr tofut, és főzd meg a rizst enyhén sós vízben, közben öblítsd át a kukoricát és hagyd lecsepegni. Vajazz ki egy sütőtálat és hintsd meg 2 evőkanál zsemlemorzsával, majd mehet bele a rizs fele, erre kerüljön a hús vagy a tofu és a kukorica fele és a sajt fele, majd rá még egy réteg rizs, kukorica, végül a tejföl és az összes maradék sajt. 200 fokos tepsiben 20 perc alatt süsd aranybarnára.

Elkészítési idő: 30 perc

Kép
forrás: Getty Images
Most is aktuális téma

Egy adag tápanyagtartalma:

Kalória: 498 kcal

Fehérje: 42gr

Szénhidrát: 29gr

Zsír: 19gr

Tejföl helyett használhatsz sűrített paradicsomot is, és akkor egy lasagnéhoz hasonló finomság kerülhet az asztalra! Próbáld ki a receptet, jó étvágyat!

Galéria / 4 kép

Így dobd fel a pattogatottkukoricát!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!