Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Milyen edzőtermi kiegészítőket és tápanyagokat válasszak?

Milyen edzőtermi kiegészítőket és tápanyagokat válasszak?
Facebook
Twitter
Pinterest
Manapság egyre többen választják a rendszeres erőnléti edzést, hogy gondoskodjanak fittségükről és megjelenésükről. Ahogy ez a fajta tevékenység egyre népszerűbbé válik, úgy nő az igény a konditerembe járók számára kifejlesztett tápanyagok és kiegészítők iránt is. A megfelelő termékek kiválasztása azonban megterhelő lehet, ezért érdemes néhány alapvető szabályt és tényt ismerni a témában.

Konzultáljon edzőjével és táplálkozási szakemberével

A legfontosabb lépés a táplálékkiegészítők elkezdése előtt, hogy konzultáljon személyi edzőjével és táplálkozási szakemberével. Ezek a szakemberek fel tudják mérni edzési céljait, egészségi állapotát és egyéni igényeit, és tanácsot tudnak adni a megfelelő termékek kiválasztásához. Minden ember más és más, ezért a táplálékkiegészítés egyéni igényeihez igazítása kulcsfontosságú az optimális eredmények eléréséhez. A következő lépésben válassza ki a megfelelő táplálék- és étrend-kiegészítő kiskereskedőt.

Fehérje - az edzőtermi táplálékkiegészítés alapja

Az egyik legnépszerűbb táplálékkiegészítő az edzőteremben a fehérje. A fehérje az izomépítés alapja, és kulcsszerepet játszik az izomszövet edzés utáni regenerálódásában. Különböző típusú fehérjék közül választhatunk, mint például tejsavófehérje, kazein vagy növényi fehérje. Érdemes megjegyezni, hogy a fehérjekiegészítők nem helyettesítik a teljes értékű étkezést, de hatékony étrend-kiegészítője lehet az edzőteremben edzőknek.

Kreatin - az erő és az állóképesség támogatása

A kreatin egy másik népszerű kiegészítő, amelyet az erőnléti edzésben használnak. Természetes módon jelen van a szervezetünkben, és fontos szerepet játszik az izmok energiaellátásában. A kreatin pótlása növelheti az erőt és az állóképességet, ami jobb edzéseredményeket eredményez. Fontos azonban, hogy a kreatin-kiegészítés során ne feledkezzünk meg a megfelelő hidratáltságról, hogy elkerüljük az esetleges mellékhatásokat.

Omega-3 - ízületi és szív- és érrendszeri egészség

Az omega-3 többszörösen telítetlen zsírsavak rendkívül fontos étrendi összetevők, amelyek támogathatják az ízületek és a szív- és érrendszer egészségét. Bár közvetlenül nem kapcsolódnak az edzőtermi edzéshez, pozitív hatással lehetnek a szervezet általános egészségére. A halolajjal vagy más Omega-3-forrásokkal való kiegészítés előnyös lehet a fizikailag aktív egyének számára.

Edzés előtti kiegészítők - egy adag energia és összpontosítás

Az edzés előtti kiegészítők népszerűek azok körében, akik növelni szeretnék teljesítményüket edzés közben. Különféle összetevőket tartalmaznak, például koffeint, béta-alanint, arginint vagy kreatint, amelyek célja az energia, az állóképesség és a koncentráció növelése. Fontos azonban, hogy mértékkel és a gyártó ajánlásainak megfelelően használjuk őket, mivel a nem megfelelő használat mellékhatásokhoz vezethet.

Összefoglaló

A megfelelő tápanyagok és kiegészítők kiválasztása az edzőteremben nehéz lehet, de a megfelelő ismeretekkel és a szakemberekkel való konzultációval megalapozott döntést hozhat. A legfontosabb az egyéni megközelítés, és a kiegészítéseket a saját igényeidhez és edzési céljaidhoz igazítani. Ne feledje, hogy a táplálékkiegészítők nem helyettesítik a teljes értékű étrendet, és használatuk csak a kiegyensúlyozott étrendet és a rendszeres testmozgást egészítheti ki.

Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!