Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Rakonczay Gábor 9 tippje, hogy fejben is erős legyél a futáshoz

rakonczay gabor
Facebook
Twitter
Pinterest
Az extrém teljesítéseiről híres sportoló, aki rendszeresen teljesít többszáz kilométeres ultrafutásokat, legutóbb, 844 kilométerrel megdöntötte a magyar 6 napos nemzeti csúcsot pontosan tudja, hogy a fizikai edzettség sokszor nem elég, mentálisan is fel kell készülni egy komolyabb megmérettetésre.

Rakonczay Gábor nevéhez a futáson kívül is számos eredmény fűződik, nem hiába kétszeres Guinness világrekorder és hatszoros óceánátkelő hajós, továbbá az amerikai Év Kalandja Díj és a Magyar Formatervezési Díj tulajdonosa. Kétszer átkelt Grönlandon és egy 44 napos expedícióval elérte a Déli-sarkot. 4 könyv szerzője és eddig 5 országban, több mint 200 ezer ember hallotta célmegvalósítással kapcsolatos előadásait. Nála jobb embert nem is találhattunk volna, hogy segítsen tanácsokat adni, hogy a rendszeres futások mellett mire van szükség a céljaink eléréséhez.

Fogadd meg Gábor 9 tippjét, és megállíthatatlan futó leszel!

rakonczay gabor
  1. Sokkal többet kibírunk, mint azt a legvadabb álmainkban gondolnánk. Amikor azt érzed, hogy már nem tudsz tovább menni, akkor embertípustól függően, csak a teljesítő képességed 40 - 80%-a között vagy. Amikor úgy érzed, hogy már nincs több benned…, emlékeztesd magad, hogy a lábaddal mindig tudsz még egy lépést tenni.

  2. A fájdalom mindig átmeneti, de az eredmény végleges lesz. Holnap már nem fog fájni, csak akkor, ha feladod. A kudarc vagy a győzelem érzését holnap is fogod cipelni. És a te szempontodból cseppet sem mindegy, melyik fog megvalósulni. Ez az amit most döntesz el. Ilyen nagy a tét!

  3. Tudatosítsd, hogy miért csinálod! Tudd mennyit tettél bele eddig. Időt épp úgy, mint energiát. Tartozol magadnak annyival, hogy megtudd, milyen a célodat elérni.

  4. Kerüld a B vagy C terveket, hogy a fele is jó lesz, vagy ez már majdnem az. Egy konkrét célért vagy úton és nem csak egy próbáért. A próbáknak se kockázata se eredménye nincs.

  5. Ne hisztizz! Egy ponton túl, mindenkinek nehéz, maximum van, aki kevésbé mutatja.

  6. All in! Vagyis mindent tegyél fel egy lapra. Tudd, ha még el is ájulsz, hamar magadhoz fogsz térni és tovább tudsz majd menni.

  7. Kockáztass! És vállald be a fájdalmat! Egy nagy cél elérése ritkán komfortos, és ezzel semmi baj sincs. Kapaszkodj abba a ténybe, hogy a biztonság és a kényelem sosem teremt kiemelkedő eredményt!

  8. Készülj a legrosszabbra, és hogy megtudd oldani! Sose arra készülj, hogy a nehézséget elkerüld! Konkrétan a nehézségre készülj, mert a nehézségen keresztül vezet az út. A nehéz helyzet megoldása mindig egy nagy lehetőség. Lehetőség önmagad megismerésére és a célod elérésére.

  9. Mindenki annyit ér, amekkora problémát megtud oldani! Ha megnézed, hol tartasz most, az pontosan megmutatja, mennyire vetted eddig komolyan magadat. Ez rendszerint egy igen kínos felismeréssel jár, de egyben magával hordozza a lehetőséget a változásra. Egyszerűen, tűz ki nagyobb célt és dolgozz érte keményebben!

Galéria / 4 kép

Futómantrák, amik túllendítenek a legnehezebb helyzeteken

Megnézem a galériát

Videók