Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Rizsből sosem lehet elég

Rizsből sosem lehet elég
Facebook
Twitter
Pinterest
Futóként a legtöbbször tésztára gondolunk, amikor szénhidrátfeltöltésről beszélünk, pedig a rizs az egyik, ha nem a legjobb alternatíva. Olvass tovább a részletekért!

A rizs ugyanis egy igazán komplex, teljes értékű szénhidrátforrás, ráadásul még fehérjét is tartalmaz, így nem csak edzések előtt, hanem még futás után is tökéletes választás, hiszen a regenerációt is segíti. Sőt, az ultratávú versenyeken még futás közben is nagyon sokszor található a frissítő asztalokon főtt rizs a burgonya mellett, a rizs ugyanis értékes rezisztens keményítőforrás is. Tehát futóként egy igazi szuper étel, így érdemes gyakran elkészíteni.

Olvasd el ezt is!

Hidegen, melegen, édesen, sósan, szinte bárhogy isteni finom egytálétel, köret, vagy saláta készíthető belőle, és egy olyan alapanyag, ami a hozzáadott összetevők függvényében még sokáig el is tartható. Szóval igazán praktikus és gyors választás bárhogyan, bármikor, még akkor is, ha nem tartod magad kifejezetten konyhatündérnek, és szívesebben töltöd az idődet futással a főzés helyett. Az alábbi három recept tuti befutó lehet a hétvégi hosszú futások, vagy versenyek előtt, sőt, ráadásképp pedig egy szuper maradékmentő tippet is elleshetsz.

Paella

A spanyolok vidám rizottója, ami az úgynevezett "colorante" által éri el azt az ínycsiklandó sárga színét. Nagyon egyszerűen elkészíthető, hiszen a rizst másfélszeres vízben, közepes hőfokon egy nagyobb serpenyőben kell elkezdeni megpárolni, és amikor már kb 80%-osra puhult, akkor mehetnek hozzá a friss, vagy fagyasztott zöldségek. Cukorborsó, sárgarépa, kalifornia paprika, ízlés szerint pedig pirított rákkal (vagy bármilyen tengeri herkentyűvel) vagy csirkemell csíkokkal is tálalható friss sáfrány, petrezselyem és egy gerezd lime társaságában. Laktató, tápláló, látványos, gyors, és finom. Ráadásul napokig eláll.

Arancini

A megmaradt rizottó (vagy akár a paella) ropogós formában történő újrahasznosítása, amihez mindössze egy kis reszelt sajtra, tojásra, és zsemlemorzsára van szükség. Az 1-2 napos, hideg rizses ételhez keverj az adagtól függően 1 vagy 2 egész tojást, és reszelt sajtot, majd formázz belőle közepes keménységű, fasírtméretű golyókat, amiket forgass meg prézliben és forró olajban, süsd aranybarnára. Tartármártással, és salátával máris kész a tökéletes maradékmentő, tápláló finomság, ami egy hűvösebb, őszi hosszú futás után nagyon jól fog esni, sőt, tökéletes vendégváró falat is egyben.

Kép
forrás: Getty Images

Túrós rizsfelfújt

A rizsből nem csak sós, hanem nagyon finom édesség is készíthető, az egyik legnépszerűbb étel pedig nem véletlen a rizsfelfújt, vagy ahogy sokaknak ismerős lehet a rizskoch. Most azonban egy fehérjében gazdag változatot mutatunk, hiszen futóként nem csak a jó szénhidrátokra, hanem a fehérjére is nagy szükségünk van az alapozástól a versenyszezonon keresztül, a pihenő napokig. Készíts egy hagyományos tejberizst, vaníliával és pár csepp citrom levével, de vízzel is felfőzheted a rizst, a lényeg, hogy legyen jó puha, ragacsos. Hagyd kihűlni, majd mehet hozzá 2 tojás, és a zsírszegény túró, és a mazsola (ez persze elhagyható). Ízlés szerint édesítsd cukorral, vagy mézzel, és egy kivajazott, morzsával meghintett sütőtálban oszlasd el a keveréket, végül 200 fokon süsd addig, míg a teteje ropogóssá nem válik. Lekvárral, gyümölcsökkel, vagy pudinggal tálald, de hidegen is nagyon finom akár egy gombóc fagyival. Hidegen, kockára vágva még futás közben is jó frissítő lehet. Jó étvágyat!

Galéria / 8 kép

8 rizsfajta, amiről nem biztos, hogy hallottál már

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!