Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Teljesértékű egytálétel rohanós napokra

buddha tál, vega, vegán, egészséges táplálkozás,
Facebook
Twitter
Pinterest
Személy szerint nagy rajongója vagyok az egytálételeknek, ha ráadásul gyorsan elkészíthető, még biztosabban kerül a menülistánkra. A Buddha tálról lesz szó!

Jó minőségű gabonaféleség vagy rizs, friss vagy akár sült zöldségek, növényi fehérje (például hüvelyesek vagy tofu) mindezeken egészséges öntetféle – körülbelül ezek alkotják a Buddha tálat, ami túl azon, hogy gyorsan elkészíthető, teljesértékű fogás, igen mutatós is. További előnye, hogy csak a fantázia és az egyéni ízlés szabhat határt a Buddha tál változatoknak. Tökéletes vega vagy vegán fogás, de egyáltalán nem jelenthető ki, hogy mindenevőkhöz ne passzolna. Leginkább hidegen vagy szobahőmérsékleten tálalják, bár egyes változatokat meleg alappal vagy meleg összetevőkkel készítenek.

Buddha tál, buddha bowls, egészséges táplálkozás, egytál,
forrás: Getty Images

Nézzük mi mindent pakolhatsz a Buddha táladba!

Gabona – nyugodtan kísérletezz bármilyen gabonafélével és álgabonával, rizsekkel. Árpa, rozs, zab, bulgur, kuszkusz, de adhatsz hozzá quinoát, kölest, chia magot.

Fehérje – növényi fehérjékre gondolj! Csicseriborsóra, babfélékre, tofura.

Sült zöldségek – a két nagy favoriton, a burgonyán és az édesburgonyán kívül, bátran próbálkozz sütőtökkel, kelbimbóval, brokkolival, céklával, padlizsánnal, kukoricával is.

Friss zöldségek – szinte semmi sem szab határt, ha friss zöldségről van szó. Adj hozzá minél több olyan zöldséget, ami színesíti is a táladat. Zöldek, sárgák, narancsok és pirosak vegyesen szerepeljenek. Ezek az alapanyagok rengeteg rostot tartalmaznak, s persze fontos vitaminokat és ásványi anyagokat.

Magok – egy teljes értékű fogásból nem hiányozhatnak az olajos magok! Mehet bele napraforgó, dió, mandula, szezám, len és fenyőmag is. Ízében is sokat adnak a tálhoz és tápanyagtartalom szempontjából jó helyen vannak.

Öntet – természetesen nem majonézre kell gondolni, hanem például fokhagymás tahini öntetre, de meglocsolhatod citromos olívaolajjal, földimogyoró öntettel vagy almaecettel a tálad, hogy még zamatosabb legyen az összízhatás.

Galéria / 10 kép

Lédús zöldségek, amelyek pótolják a vízivást

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók

Kép

3 szűrővizsgálat, amire minden évben menj el, ha aktív életmódot folytatsz

Hobbi sportolóként nyilvánvalóan figyelsz a megfelelő mennyiségű pihenésre, a testi-lelki egyensúlyra, egészségesen táplálkozol, és rendszeresen mozogsz legyen az futás, kerékpározás, úszás, vagy épp valamilyen fitnesz tevékenység. Azonban mennyire vagy tudatos a megelőzést illetően?

Kép

Edzés, táplálkozás, pihenés és a menstruáció: hogyan tudsz a ciklusod rabságából jól kijönni?

Érezted már azt, hogy szervezeted hormonális változásai által kiszolgáltatottá válsz rendszeresen? Nem vagy egyedül, de segítünk hogy ne így legyen!

Kép

Futócipőteszt: Itt a New Balance FreshFoam X 1080v13, a márka eddigi legpárnázottabb modellje!

Októberben dobta piacra a New Balance a FreshFoam X család legújabb változatát, a FreshFoam X 1080v13-at, amiről most a New Balance Run Club két edzője, Prisznyák Gyula és Tamás Máté mondja el a tapasztalatait!

Kép

Csatlakozz a Runner's World sportkutatásához, és vegyél részt nyereményjátékunkon!

Kedves Futótársunk! A nyereményjátékunk sorsolása már lezárult, azonban a garantált ajándékod továbbra is átveheted a kérdőív kitöltése után!

Kép

5 fontos tanács, amit fogadj meg, mielőtt elindulsz futni az esőben

Futóként szinte elkerülhetetlen, hogy esőben is fuss, még akkor is, ha nagyon nincs ínyedre. Pedig érdemes néha direkt esős időben is elindulni, még akár akkor is, ha amúgy nem terveztél futni aznap, mivel így is szoktatod magad az esős futásokhoz. Hogy miért fontos ez? Azért, mert lehet, hogy életed egyik legfontosabb versenyén végig szakadó esőben kell majd futnod…

Kép

3 ok, amiért érdemes futás után (is) kávézni

Amennyiben te is a kávéimádók táborát erősíted, és el sem tudod képzelni a reggeleidet kávé nélkül, úgy szuper hírünk van! Kávézni igenis ér, ráadásul nem csak futás előtt, hanem testmozgás után is bizonyítottan egészségesnek számít egy bögre forró fekete!