Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Teljesértékű egytálétel rohanós napokra

buddha tál, vega, vegán, egészséges táplálkozás,
Facebook
Twitter
Pinterest
Személy szerint nagy rajongója vagyok az egytálételeknek, ha ráadásul gyorsan elkészíthető, még biztosabban kerül a menülistánkra. A Buddha tálról lesz szó!

Jó minőségű gabonaféleség vagy rizs, friss vagy akár sült zöldségek, növényi fehérje (például hüvelyesek vagy tofu) mindezeken egészséges öntetféle – körülbelül ezek alkotják a Buddha tálat, ami túl azon, hogy gyorsan elkészíthető, teljesértékű fogás, igen mutatós is. További előnye, hogy csak a fantázia és az egyéni ízlés szabhat határt a Buddha tál változatoknak. Tökéletes vega vagy vegán fogás, de egyáltalán nem jelenthető ki, hogy mindenevőkhöz ne passzolna. Leginkább hidegen vagy szobahőmérsékleten tálalják, bár egyes változatokat meleg alappal vagy meleg összetevőkkel készítenek.

Buddha tál, buddha bowls, egészséges táplálkozás, egytál,
forrás: Getty Images

Nézzük mi mindent pakolhatsz a Buddha táladba!

Gabona – nyugodtan kísérletezz bármilyen gabonafélével és álgabonával, rizsekkel. Árpa, rozs, zab, bulgur, kuszkusz, de adhatsz hozzá quinoát, kölest, chia magot.

Fehérje – növényi fehérjékre gondolj! Csicseriborsóra, babfélékre, tofura.

Sült zöldségek – a két nagy favoriton, a burgonyán és az édesburgonyán kívül, bátran próbálkozz sütőtökkel, kelbimbóval, brokkolival, céklával, padlizsánnal, kukoricával is.

Friss zöldségek – szinte semmi sem szab határt, ha friss zöldségről van szó. Adj hozzá minél több olyan zöldséget, ami színesíti is a táladat. Zöldek, sárgák, narancsok és pirosak vegyesen szerepeljenek. Ezek az alapanyagok rengeteg rostot tartalmaznak, s persze fontos vitaminokat és ásványi anyagokat.

Magok – egy teljes értékű fogásból nem hiányozhatnak az olajos magok! Mehet bele napraforgó, dió, mandula, szezám, len és fenyőmag is. Ízében is sokat adnak a tálhoz és tápanyagtartalom szempontjából jó helyen vannak.

Öntet – természetesen nem majonézre kell gondolni, hanem például fokhagymás tahini öntetre, de meglocsolhatod citromos olívaolajjal, földimogyoró öntettel vagy almaecettel a tálad, hogy még zamatosabb legyen az összízhatás.

Galéria / 10 kép

Lédús zöldségek, amelyek pótolják a vízivást

Megnézem a galériát
Tovább olvasok

Videók